بروساژ دندان چیست؟

در کوتاهترین زمان به دانسته های خود بیافزایید.

بروساژ دندان چیست؟

۳ بازديد

بروساژ دندان روش تکمیلی برای جرم‌گیری دندان به شمار می‌رود. این روش بعد از رفع پلاک‌ها و جرم‌ها از روی دندان انجام می‌شود. سلامت دندان‌ها، یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در سلامت کلی بدن انسان است. دندان‌های صاف، سالم، براق و بدون لک، اثر زیادی بر تقویت واقعی اعتماد به نفس دارند. یکی از راه‌های رسیدن به لبخندی درخشان و جذاب، بروساژ دندان و یا پولیش دندان است. 

در بسیاری از روش‌های دندانپزشکی، بروساژ را پس از جرم گیری دندان یا به عنوان آخرین مرحله از معاینه معمول دندانپزشکی ارائه می‌دهند. در این مقاله می فهمیم بروساژ دندان چیست و چه کاربردی دارد.

بروساژ دندان چیست؟

دندان‌های ما در طول روز در تماس با مواد غذایی گوناگون هستند. بسیاری از افراد توجه کافی به تمیزکردن اصولی دندان‌های خود ندارند و ممکن است تنها یک بار در شب و آن‌ هم به صورت سطحی، از مسواک استفاده کنند.

به علاوه اکثر مردم از نخ دندان نیز که یک روش مهم برای تمیز کردن و حفظ بهداشت دندان‌ها است، استفاده نمی‌کنند. در این شرایط جرم‌ها روی دندان ایجاد می‌شوند و به مرور رنگ دندان را عوض می‌کنند بروساژ دندان که گاهی اوقات پولیش دندان نیز نامیده می‌شود، روشی است که دندانپزشک برای حفظ سلامت و زیبایی دندان‌ها از آن استفاده می‌کند.

کاربرد بروساژ دندان

این روش برای این اهداف استفاده می‌شود:

  • صاف کردن سطح دندان‌ها
  • پاک کردن لکه‌ها
  • خلاص شدن از شر پلاک‌ها
  • براق و تمیز کردن دندان
  • جلوگیری از بیماری و تحریک لثه

در جلسات دندانپزشکی، متخصص بهداشت ابتدا دندان‌های شما را تمیز کرده و پلاک‌های تجمع یافته را از بین می‌برد. به این فرآیند جرمگیری دندان می‌گویند.

پس از تمیز شدن دندان‌ها، در نهایت، دندان‌های شما را با استفاده از روش‌های بروساژ جلا می دهد تا از شر هرگونه پلاک ماندگار بر روی دندان‌ها خلاص شوید.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.