چه گیفتی برای شب یلدا مناسب است؟

در کوتاهترین زمان به دانسته های خود بیافزایید.

چه گیفتی برای شب یلدا مناسب است؟

۱۹ بازديد

اگر بخواهیم به شب یلدا مانند هر مناسبت دیگری نگاه کنیم، هر هدیه ای را می توان برای این طولانی ترین شب سال تهیه کرد و به کمک آن دوستان و افراد خانواده و حتی همکاران و پرسنل شرکت یا سازمان را خوشحال کرد و روح تازه ای به رابطه ها دمید.

با این حال برخی از هدایا برای شب یلدا، مناسب تر از بقیه به نظر می رسند؛ به عنوان مثال کافی است که نگاهی به رسم و رسوم های این شب زیبای ایرانی بیندازیم. در چند سال اخیر ایرانیان به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این شب می‌پردازند و در این شب به تزیینات شب یلدا بیشتر توجه می‌شود مانند تزیین سفره، میوه ها، شیرینی و کیک، آجیل و دسر و حتی غذاهای مختلف.

همان طور که می دانید، از گذشته های دور از رسوم شب یلدا این است که بزرگ ترهای فامیل برای بقیه اعضای خانواده و خصوصاً بچه ها و نوجوانان داستان هایی را از اساطیر بزرگ ایرانی و اغلب به نقل از شاهنامه حکایت می کردند و به این ترتیب یلدای طولانی را به صبح می رساندند یا این که تفالی بر حافظ می زدند و سعی می کردند با اشعار شیرین این شاعر بزرگ ایرانی، سر از تقدیر روزهای پیش رو درآورند. از این رو یکی از رسوم یلدا داستان سرایی و شعر خوانی است؛ پس عجیب نیست اگر بگوییم که «کتاب» می تواند گیفت شب یلدا مناسبی باشد.

مهم نیست که کتابی که به عنوان گیفت یلدایی تهیه می کنید، یک حافظ جیبی کوچک باشد یا این که یک کتاب شعر یا داستان نفیس، هم این که موضوع آن با سلیقه و علاقه شخص هدیه گیرنده تناسب داشته باشد، می تواند یک هدیه یلدا مناسب تلقی شود.

نکته مهمی که در هنگام خرید هدایای تبلیغاتی مناسبتی، چه شب یلدا و چه دیگر مناسبت ها، وجود دارد، این است که مراقب باشیم تا در دام کلیشه ها و هدایای تکرار نیفتیم. اگر بخواهیم این موضوع را بهتر درک کنیم، کافی است نگاهی به دور و اطراف خود بیندازیم؛ یا این که اصلا چرا راه دوری برویم؛ نگاهی به انواع هدایای تبلیغاتی و غیره که در این پنج سال اخیر از طرف خانواده، دوستان و یا در محل کار و یا در نمایشگاه های مختلف دریافت کرده اید، بیندازید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.