چگونه درد و حساسیت بعد از کامپوزیت دندان را کنترل کنیم؟

در کوتاهترین زمان به دانسته های خود بیافزایید.

چگونه درد و حساسیت بعد از کامپوزیت دندان را کنترل کنیم؟

۱۵ بازديد

درد و افزایش حساسیت لثه و دندان پس از انجام کامپوزیت دندان، یک عارضه کاملا طبیعی است. به طور کلی این عارضه بعد از گذشت تقریبا یک هفته بهبود می‌یابد، اما اگر بیش از این مدت طول بکشد باید برای درمان و بررسی بیشتر به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشکان معمولا از راه‌حل‌های زیر برای کاهش و کنترل درد و حساسیت دندان‌ها پس از کامپوزیت کمک می‌گیرند:

  • تجویز داروهای مسکن و ضد التهاب مثل قرص ایبوپروفن
  • توصیه به استفاده از خمیردندان‌های ضدحساسیت. این خمیردندان‌ها معمولا حاوی موادی مثل نیترات پتاسیم، فلوراید سدیم و فلوراید استنوس هستند. خمیر دندان مخصوص کامپوزیت، فقط وظیفه پاکیزگی دندان‌ها را برعهده دارد و نباید حاوی مواد روشن کنندۀ دندان باشد.
  • منع مصرف نوشیدنی‌ها و غذاهای بسیار سرد یا بسیار گرم تا چند روز اول پس از انجام کامپوزیت
  • غرغره و شستشوی دهان با آب ولرم و نمک
  • منع مصرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های اسیدی، مثل مرکبات و آب آن‌ها به خصوص سرکه، لیمو، گوجه فرنگی و میوه‌های خشک

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

اگر از آن دسته افراد هستید که فکر می‌کنید با کامپوزیت کردن دندان‌های خود، دیگر نیازی به مراقبت‌های سفت و سخت از آن‌ها ندارید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. حقیقت این است که دندان کامپوزیت شده حتی بیشتر از دندان طبیعی شما به مراقبت نیاز دارد. زمان مناسب برای ترمیم کامپوزیت دندان اغلب موقعی است که کامپوزیت دچار شکستگی و ترک‌خوردگی شده باشد.

یک سری مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان را تنها باید تا چند روز ابتدایی پس از انجام کامپوزیت ادامه دهید، در حالی که برخی دیگر از این روش‌های مراقبتی را باید طولانی مدت در پیش بگیرید. برای مطالعه کاملتر درباره مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان این مقاله را از دست ندهید. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.