آیا ایمپلنت باعث سرطان میشود؟

در کوتاهترین زمان به دانسته های خود بیافزایید.

آیا ایمپلنت باعث سرطان میشود؟

۲ بازديد
ایمپلنت دندان یکی از شیوه‌های دائمی برای جایگزین نمودن دندان ازدست‌رفته و اصلاح کردن طرح لبخند است. اما در مورد رابطه ایمپلنت و سرطان چه می‌دانید؟ آیا ایمپلنت باعث سرطان میشود؟

در چندین سال گذشته بر اساس بالا رفتن سطح دغدغه‌ها و نگرانی‌های موجود در مورد ایمپلنت و سرطان، پژوهش‌ها و مطالعات آزمایشگاهی و دانشگاهی فراوانی در این زمینه انجام گرفته و عدم ابتلا به کارسینومای دهانی را اثبات کرده است.

نتایج به‌دست‌آمده از این پژوهش‌ها نشان داده است که ریسک ابتلا به سرطان دهانی بعد از انجام ایمپلنت و کاشت دندان پایین‌تر از ۰.۰۰۰۱۷ محاسبه شده و ابتلا به مسائل و بیماری‌های زمینه‌ای، عفونت‌های پنهان دهانی و خطر تحلیل رفتگی لثه را از اساسی‌ترین پارامترها و فاکتورهای تأثیرگذار در ابتلا به کارسینوماهای دهانی بعد از ایمپلنت اعلام کرده‌اند.

اگر نگرانی شما هنوز درباره اینکه آیا ایمپلنت دندان سرطان زاست برطرف نشده است، از پزشک متخصص خود درخواست کنید تا توضیحات بیشتری را در اختیار شما بگذارد.


آیا سرطان می‌تواند دلیل عدم موفقیت ایمپلنت باشد؟

به‌طورکلی هیچ نوع تعامل و ارتباطی میان ایمپلنت و سرطان قسمت دهان دیده نشده است. مسائلی که می‌تواند ریسک عفونت و صدمه دیدن در ایمپلنت‌های دندانی را افزایش دهد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بیماران پس از کاشت و نصب ایمپلنت دندانی مراقبت‌های ضروری را انجام نمی‌دهند.
  • بیماران جراحی ایمپلنت خود را به دندان‌پزشک غیرحرفه‌ای و بی‌تجربه می‌سپارند که این جراحی را به شکل مناسب انجام نمی‌دهند. این مسئله موجب التهاب لثه‌ها و استخوان‌ فک و بروز مسائلی در دهان و دندان خواهد شد.
  • بیماران به علت صرف هزینه کم‌تر از مواد بی‌کیفیت و نامرغوب به‌عنوان ایمپلنت استفاده نموده‌اند. البته این مسئله به مقدار زیادی به پزشک هم وابسته است.

بر اساس مواردی که در بالا گفته شد می‌توان فهمید که با انتخاب بهترین فرد به‌عنوان پزشک و انجام مراقبت‌های موردنیاز پس از ایمپلنت برای بیماران سرطانی، احتمال ابتلا به سرطان به صفر خواهد رسید.


همان‌طور که گفته شد شما باید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های لثه از پزشک متخصص کمک بگیرید. کلینیک دندان‌پزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری یکی از معتبرترین کلینیک‌های تهران در زمینه کاشت ایمپلنت است که بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.